Sessies

Urjan Claassen
2e ronde workshops
14:25 - 15:10

Je verdiende loon!

“Maar we hebben het altijd op een andere manier gedaan” wil een werkgever die een nieuwe bedrijfsstrategie heeft ingezet niet horen van zijn medewerkers. Een nieuwe koers vraagt om een andere mindset. Zitten de juiste mensen nog op de juiste plaats? Hoe zorg je dat medewerkers mee veranderen? Wat doe je als dat ze niet lukt? Of als ze niet willen? Kan het beloningsbeleid een stimulans zijn of mag dat niet van de AFM?

Renate Kerkhof

Renate Kerkhof is advocaat sinds 2002 en gespecialiseerd in het arbeidsrecht. In 2012 is zij haar eigen kantoor gestart vanuit de visie dat werkgevers niet zitten te wachten op juridisch getouwtrek, maar op pragmatische oplossingen. In 2015 volgde zij de opleiding voor mediator. Renate beantwoordt dagelijks uiteenlopende vragen van werkgevers over bijvoorbeeld arbeidsvoorwaarden, herstructureringen of hoe moet worden omgegaan gaan met werknemers die niet meer passen bij de onderneming. Zij begeleidt de juridische trajecten die daaruit voortvloeien. In haar praktijk heeft zij de nodige ervaring opgedaan met vraagstukken die specifiek horen bij de financiële dienstverlening, zoals vragen over opleidingseisen en bonussen.

2e ronde workshops
14:25 - 15:10

Niet alles wat kan moeten we ook willen

De ontwikkelingen gaan snel. Overheidsmaatregelen vereisen van consumenten dat ze meer eigen verantwoordelijkheid nemen voor het inrichten van hun individuele financiële toekomst. Nieuwe aanbieders betreden de markt. Andere communicatie- en marketingtechnieken komen beschikbaar. En er is Fintech.
Jurjen Oosterbaan Martinius, algemeen directeur Bureau D & O, is ervan overtuigd dat in al dit geweld de consument meer dan ooit behoefte blijft houden aan persoonlijk financieel advies.
Om de toegang naar en het vertrouwen in de adviessector te waarborgen is het volgens Oosterbaan belangrijk om als sector een vaste set aan normen en uitgangspunten te hanteren waaraan nieuwe ontwikkelingen getoetst kunnen worden.

Vanuit de vraag wat nu écht in het belang is van de consument heeft hij als voorzet voor een denkproces tien normen opgesteld waaraan nieuwe ontwikkelingen kunnen worden getoetst. Onder het motto 'Niet alles wat kan moeten we ook willen' zal hij deze normen toelichten en met deelnemers hierover in discussie gaan.

LinkedIn

Jurjen Oosterbaan Martinius

Al ruim 25 jaar is hij eigenaar van Bureau D & O vanuit de vestiging in Hoevelaken. Jurjen is een autoriteit op het gebied van Wft, ondernemerschap en strategische vraagstukken. Jurjen is een veelgevraagd spreker en fungeert vaak als sparringpartner. Hij is gespecialiseerd in de volgende onderwerpen: Wft, directe beloning, strategie-ontwikkeling, efficiënte bedrijfsvoering, columns en spreekbeurten.

2e ronde workshops
14:25 - 15:10

De Toekomst van Particulier Advies

Door de veranderende marktomstandigheden (digitale revolutie) zijn verzekeringsadviseurs gedwongen hun verdienmodellen aan te passen.

De vraag is: hoe vinden adviseurs hun weg in deze ontwikkelingen? Hoe komen ze tot nieuwe, gedegen verdienmodellen?

Adviseur Urjan Claassen heeft daarover een boek geschreven (De Toekomst van Particulier Advies) en geeft in deze sessie concrete handvatten om verouderde businessmodellen op te geven en een nieuwe toekomst te ontwerpen.

Urjan Claassen LinkedIn

Urjan Claassen

Urjan Claassen is directeur van C-Profile en heeft veel ervaring in het begeleiden van bedrijven naar nieuwe verdienmodellen. Zijn passie is om samen met anderen te ondernemen vanuit een praktische aanpak. Werkend vanuit een duidelijke visie en gebruikmakend van de meest moderne IT-technologieën weet hij bedrijven te transformeren naar duurzame en succesvolle organisaties. Dit alles gebundeld in zijn boek 'De toekomst van particulier advies', dat sinds 15 maart 2016 te koop is en de filosofie van zijn bedrijf C-Profile omschrijft. Een verhaal over hoe het adviesbedrijf de toekomst vol goed moed tegemoet kan zien.

Niets missen? Abonneer je op am:magazine!

Wil jij niets missen op het gebied van verzekeringsnieuws? Word dan abonnee van am:magazine. Het blad is je maandelijkse inspiratie met achtergronden, diepgang en opinie. am:magazine verschijnt 10 keer per jaar en bevat 4 specials. Ook krijg je toegang tot het online digitale magazine & hoge kortingen op events!

Abonneer je hier >>

 

am:signalen flash

am:signalen flash is de gratis dagelijkse nieuwsbrief van am:. Je ontvangt elke middag een nieuwsupdate met headlines, blogs etc. in je mailbox.

Inschrijven >>

Vakmedianet gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en af te stemmen op uw vakmatige interesse. Meer informatie over het gebruik van cookies.